HÍRLEVÉL

VILL KORR

Eastcraft

Candor Charter Cup 2009

Április 18 – 25 között került megrendezésre a Kkastelai bázisú Candor charter hajóival a CCC. 3 hajó vett részt a küzdelemben, Szőr Feri és kedvence a Pussy Cat (Sun Odyssey 49), Annamari a Kurba Mala-val (Elan 431), és a Dária (Sun Odyssey 43) Schweig György irányításával.

A szombati érkezés után a szervezők egy vacsora kíséretében üdvözölték a résztvevőket, és a jury elnöke, Szőr Ferenc, ismertette a verseny célját. „Ami nem más, mint hogy a Pussy Cat nyerjen.”  :) A verseny mottóját figyelembe véve vasárnap reggel indultunk a spliti félsziget mellől. Első célunk Solta megkerülése után Stomorska volt. Kikötőhely miatt nem kellett aggódnunk, ugyanis útközben maximum egy hajóval találkoztunk. A friss szélben szép új spinakkerével és Balázzsal a fedélzeten elhúzott a 49-es. Arra, hogy a hajók nagyjából együtt maradjanak, kialakítottuk a saját hendikep rendszerünket. Ez egyszerűen arról szólt, ha egy hajó messzebb távolodik el a másiktól, mint 300 méter köteles egy 360 fokos fordulót tenni. Jónak tűnt a rendszer. Solta déli oldalánál úgy felerősödött a szél, hogy a Pussy Cat erőből elment nekünk. Nem is csodálkoztunk rajta, csak akkor, amikor már vagy egy mérföld előnnyel még egyetlen 360-at sem csináltak. Hát, nincs mit tenni, haladtunk tovább. A Barc-Solta átjáró után aztán megláttuk őket, ahogy egy szál nagyvitorlával ránk várnak. Eléggé kinn voltak, a szél pedig délkeletről fújt. Nekünk több sem kellett, amint tudtunk, spinakkert húztunk és félszélben vágtattunk Stomorska felé, míg nekik szinte hátszelezniük kellett. Később kiderült a turpisság. Elnézték a befutót, azért mentek annyira fel. Mindenestre, a célvonalon mi mentünk át először. Aznap este fergeteges polipos és húsos pekát ettünk. A peka jellegzetessége, hogy együtt sül a zöldségekkel egy harang alatt, amire parazsat szórnak. Így alulról és felülről is sül. Elkészítési ideje kb. 2 óra, így érdemes megrendelni előre.

Következő célunk: Komiza. Feladat, hogy útközben meg kell állni valahol és vásárolni egy karton sört. Enyhe szélben rajtoltunk. Taktikánk az volt, hogy a rajtig molyolunk a nagyvitorlánkkal, mintha nem tudnánk felhúzni, majd egy rossz rajt után visszafordulunk és megvásároljuk, amit kell. A tervünk nem teljesen úgy sikerült, ahogy azt elterveztük. Mivel senkinek sem sikerült elrajtolnia még 5 perccel a rajt után sem, így gyorsan felhúztuk vitorlánkat, és elindultunk. Nem sokkal később a Pussy Cat is megindult utánunk. Na, végre! Rajt után mentünk még egy kicsit, majd vissza a kikötőbe. Gyorsan bevásároltunk és már a nyomukba is eredhettünk volna, ha nincsen egy kis technikai problémája a Dáriának. Gyorsan melléjük álltunk, átugrottam és megcsináltuk. No, most már teli taklival, spinivel robogtunk Feriék után. Kis szelünk repített bennünket előre Solta partjai mellett, a Pussy Cat egyre növekvő sziluettje felé. Rövid időn belül utolértük, s kisebb luv csatába keveredtünk velük. Ellenfelünk legénysége az egyre növekvő nyomás alatt hibázott spinakkerével, így könnyedén el tudtunk vitorlázni alattuk. Pozíciónkat a frissülő szélben egy gyors halzolás útján kikényszerített előnyszabállyal érvényesítettük egy időre. A Pussy Cat-et büntetésének vállalása közben magára hagyva haladtunk Vis szigete felé, változó észak – északnyugati szélben. Egy-két hatalmas lavórnak köszönhetően előnyünk teljes mértékben felmorzsolódott. A következő 180 fokos szélfordulót Feriék változatos vitorlakészletüknek köszönhetően könnyedén abszolválták, s majd 300 méterre megléptek tőlünk bliszterükkel. Ahogy ismét csökkent a szél, úgy jöttünk rájuk, majd újra átvettük a vezetést. Az 5 csomós szélsebességet megelégelve a jury elnöke lefújta a meccset, 10 mérföldre célunktól. Ezt a futamot már biztosan nyertük. Mellettük szóljon az, hogy megvárták míg megelőzzük őket. Igaz egy sörbóját kihagytak, amit a másik két hajó vett. Komizára megérkezve szembesült kis mezőnyünk a kikötőben álló halászhajókkal, így nekünk alig jutott hely.

Másnapi célunk Palmizana, melyet Vis szigetének északról való kerülésével tudtunk elérni. Reggel flottánk 25 – 30 csomós, esővel tarkított keleties széllel szembesült. Egy szétzilált rajt után hamar előjöttek hajóink teljesítmény különbségei a nagy szélben. A Daria fetrengett, a Kurba Mala egy szál génuával próbálkozott, míg a Pussy Cat kevés reffel magabiztosan haladt Vis partjai mellett. Előnye már - már behozhatatlannak tűnt, mikor egy szerencsés szélfordulóval tökéletesen pozitív irányban tudtunk haladni, behozva ezzel ellenfelünket. Meglepődött sporttársaink láthatóan összekapták magukat, s a befutóig ránk vitorlázva sikeresen tartották első pozíciójukat. Palmizana-ra kikötve gratulálhattunk jury elnökünknek sikeres szerepléséhez. Este ki-ki hajójában fogyaszthatta el saját készítésű vacsoráját és készülhetett fel a másnapi megmérettetésre.

Mivel Schweig Gyuriék lefalcoltak, így két hajóra csökkent flottánk. Kellemes napsütésben és nyugati szélben rajtolhattunk el Brac szigete felé. Időben elrajtolva, tetemes előnyre tettünk szert már az első szakaszon. Hvar szigetét elhagyva spinakkert húztunk, s magabiztosan elsőnek futhattunk be Smrka öblébe. Ebben az öbölben található egy álcahálós tengeralattjáró bunker, mely biztonságot nyújt a helyi halászok és ide tévedő vitorlások számára. Paripáinkat kikötve, egy barátságos öreg halász társaságában töltöttük el vacsoránkat.

A verseny utolsó napján is kellemes idő várt ránk, az öböl elől kényelmes hátszélben rajtolhattunk el, s megnyugtató 50-100 m-es távolságot tartottunk a Pussy Cat előtt. A szikrázó napsütés ugyan megmaradt, de szelünk mindinkább erősödött és tompult számunkra kedvezőtlen irányba. Gigantikus spinekkerünkkel olykor határon közlekedve figyeltük, ahogy a mögöttünk lévő hajó bliszterre vált. Ebben a nyugtalanító helyzetben meglepően stabilan tartottuk pozíciónkat, olykor kantnin álló hajónkkal. Solta északi csücskéhez közeledve szelünk iránya kedvezően változott, így elősegítve vezetésünket. Obun szigetét véve spinakkerünket genuára cserélve negyed szélben haladtunk Maslinica kikötője felé. Végcélunk öblében már a nyakunkon érezhettük az első CCC kupa aranyérmét. Spliti hazaérkezésünket követően a versenyrendezőség ismét kitett magárét, és az eredményhirdetést egy sült kecskegida társaságában ülhettük meg. Őszintén remélem, hogy kis hajóegységünk címét a jövő évi Candor Charter Cup kihívásán megvédhetjük, s legközelebb még népesebb mezőnyben tehetjük mindezt.

Csatolt képek:

CCC csapatai a kaktusz virága Hvar Smrka a mai fogás most már elég éles közel Jabukához